دومین جلسه شورای اداری استان لرستان در سال ۱۴۰۲ عصر روز چهارشنبه شانزدهم فروردین ماه به ریاست استاندار لرستان و با حضور حجت الاسلام و المسلمین عیدی نماینده مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در کشور بوسنی و هرزگوین و همچنین مدیران دستگاه های اجرایی استان برگزار شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری لرستان، در این جلسه استاندار لرستان ، ضمن آرزوی قبولی طاعات در ماه مبارک و تبریک بمناسبت ولادت حضرت امام حسن مجتبی(ع)، امام کرامت ادامه داد: لرستان استان غیرت بوده و در مقوله عفاف و حجاب می بایست محل آسیب نباشد .

دکتر فرهاد زیویار با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب بر رعایت حجاب و همچنین دیدگاه امام خمینی(ره) در این خصوص، عنوان کرد: مردم لرستان شناسنامه ی تاریخی مشخصی داشته و در بحث پوشش همواره زبانزد بوده اند.

وی ادامه داد: مردم استان لرستان همواره التزام خود را به انقلاب و اسلام نشان داده اند.

استاندار لرستان با اشاره به این موضوع که خداوند متعال عدل و تعادلش را در حلال و حرام ها معیار قرار داده است، تصریح کرد: لرستانی ها که در غیرت همواره پیشقدم بوده اند نسبت به موضوع حلال و حرام در پوشش ظاهری حرف های زیادی برای گفتن داشته و دارند.

دکتر زیویار همچنین به ایجاد جایگاه ولایت در فضای باستانی قلعه فلک الافلاک در ایام نوروز اشاره کرد و گفت: مردم استان در طول سالیان متمادی ثابت کردند که می توانند ارتباط معنویات با آثار تاریخی را به خوبی برقرار کنند.

وی در ادامه به بارش های رحمت الهی در سال فصول بارشی طی یک سال گذشته تا کنون اشاره کرد و گفت: در ۸ شهرستان استان که عمدتا جزو شهرستانهای گرم و کم آب هستند بین ۳۲۰ تا ۴۲۰ میلی متر بارندگی داشتیم که جای شکر گزاری دارد.

استاندار لرستان بخش مهمی از اقتصاد استان را وابسته به بارندگی دانست و ادامه داد: برخی از شهرستان های استان از متوسط بلندمدت نیز بیش تر بارش داشته اند.

استان لرستان در نوروز امسال ۳۰۰ میلیارد تومان درآمد گردشگری داشته است

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار لرستان در جلسه ی شورای اداری استان از درآمد ۳۰۰ میلیاردی گردشگری در ایام نوروز در استان لرستان خبر داد.

دکتر احمدرضا دالوند گفت: عایدی ۳۰۰ میلیاردی گردشگری برای لرستان در شرایطی بوده که در ایام نوروز حدود ۷میلیارد تومان از محل فروش صنایع دستی نصیب اقتصاد استان شده است.

وی در ادامه به آمار کاهشی فوتی های ناشی از تصادفات در تعطیلات نوروز امسال اشاره کرد و گفت: در جاده ها ۱۸ درصد و در شهرها ۳۳درصد کاهش فوتی ناشی از تصادف را نسبت به سال گذشته داشته ایم.

معاون استاندار قلعه ی تاریخی فلک الافلاک را چهارمین اثر پربازدید کشور در ایام نوروز عنوان کرد و گفت: در تعطیلات نوروز بیش از ۱۲۴هزار بازدید از این اثر تاریخی شده که بعد از تخت جمشید، کاخ سعدآباد و چهل ستون به عنوان چهارمین اثر پر بازدید در نوروز امسال معرفی شد.

b_300_0_16777215_00_images_photo_2023-04-06_08-14-49.jpg

دکتر دالوند همچنین گزارشی از جلسات و اقدامات ستاد خدمات سفر در نوروز امسال ارائه داد و اظهار کرد: در این ایام ۱۱۶ مصوبه شورای راهبردی کاهش تصادفات برای اجرایی شدن به دستگاه های ذیربط ابلاغ شدند.

وی تعداد جلسات ستاد هماهنگی ستاد سفر و کمیته های ذیل این ستاد را به ترتیب ۲۶ جلسه و ۳۰ کمیته عنوان کرد.

معاون استاندار ساماندهی مبلمان فضای شهری، پارک ها و ایجاد پایگاه های موقت خدمات سفر را از مهم ترین اقدامات ستاد خدمات سفر برشمرد.

دکتر دالوند همچنین به تشریح اقدامات موثر در اجرای پروژه های عمرانی برای کاهش تصادفات پرداخت و گفت: توجه ویژه به محورهای مواصلاتی و پیچ های حادثه خیز استان از مهم ترین این اقدامات بوده است.

وی ساماندهی پیچ حادثه خیز گاوکش دلفان، چهارخطه خرم آباد به کوهدشت و چهارخطه ازنا به شازند را مهم ترین این پروژه ها معرفی کرد.

معاون استاندار اجرای برنامه های فرهنگی در اماکن گردشگری استان از جمله قلعه فلک الافلاک را از دیگر برنامه های ستاد خدمات سفر نوروزی قلمداد کرد و گفت: نمایشگاه نوروزی صنایع دستی در محوطه قلعه، برنامه های گردشگری برای کودکان، راه اندازی محل های سرو غذای گردشگران، حضور دستگاه های خدمت رسان در باغ گلستان، استقرار اکیپ های امر به معروف و نهی از منکر در فضاهای پر بازدید، برگزاری محافل انس با قرآن برای اولین بار در محوطه قلعه فلک الافلاک، اجرای طرح عفاف و حجاب در قالب اهدا ۷۰۰ فقره گلونی به گردشگران، برپایی مواکب، تبلیغات فرهنگی و مذهبی در اماکن گردشگری و هماهنگی دستگاه ها در اجرای گشت های نظارتی مشترک مهم ترین برنامه های فرهنگی در این ایام بوده است.

ساعت شروع ادارات تا پایان ماه مبارک رمضان ۸صبح است

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری لرستان نیز در این جلسه ساعت شروع کار ادارات تا پایان ماه مبارک رمضان را ۸ صبح عنوان کرد.

دکتر حمید کشکولی گفت: این تصمیم به صورت مکتوب نیز به دستنگاه های اجرایی ابلاغ شده است.

وی ساعت پایان کار اداری در این ایام را نیز ۱۴:۳۰ عنوان کرد.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری همچنین تصریح کرد: مطابق روال سال های گذشته ساعت شروع کار اداری در لیالی قدر ۹ صبح خواهد بود.

تقدیر از پرسنل فداکار اداره کل راهداری استان

در دومین جلسه شورای اداری استان در سالجاری از اقدام فداکارانه ی جهانگیر رضایی از پرسنل اداره کل راهداری استان در ایام نوروز با حضور استاندار لرستان، نماینده ولی فقیه در کشور بوسنی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار و مدیرکل راهداری استان تقدیر شد.

این پرسنل خدوم اداره کل راهداری در سیلاب نوروز گذشته با به خطر انداختن جان خود با ماشین لودر جان یک مادر باردار و شوهر آن را در کیلومتر ۷۰ جاده خرم آباد به سمت اندیمشک نجات داد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید