استاندار لرستان :
رهبران نهضت های آزادیبخش همچون گاندی و ماندلا نیز به پیامبر اسلام (ص) و ائمه اطهار(ع) ارادت دارند

شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان لرستان به ریاست دکتر زیویار استاندار لرستان و با حضور دکتر کشکولی معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری، مهندس ابراهیمی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری ، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و جمعی از مدیران کل حوزه ستادی استانداری لرستان و مدیران دستگاههای اجرایی برگزار شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری لرستان دکتر زیویار در حاشیه جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در مصاحبه با روابط عمومی ضمن تبریک حلول ماه شعبان و اعیاد شعبانیه اظهار داشت : لازم است بین مناسبت های مختلف دینی و مذهبی ارتباط برقرار کنیم و اصل و اساس این ارتباط رویکرد کمال گرایانه بوده که در اذهان مردم ایران ایجاد شده است.

وی با اشاره به لزوم نهادینه سازی فرهنگ ایثار و شهادت در امور زندگی اظهار داشت: اگر می خواهیم در مورد یک مناسبت خاص برنامه ریزی کنیم ، نهایت اوج آن را مد نظر قرار دهیم و از الگوهای مناسب استفاده کنیم.

دکتر زیویار ولایت‌پذیری را وجه مشترک تمام شهدا دانست و با بیان اینکه درس اطاعت از ولی فقیه را باید از شهدا بیاموزیم، ادامه داد: حاج قاسم سلیمانی و شهید عجمیان شهدایی هستند که در نقطه اوج درجه انسانی قرار دارند و سرفصل ایثار و شهادت را به مردم تداعی می کنند.

استاندار لرستان با بیان اینکه تمام مناسبت های ملی ، مذهبی قابل احترام هستند افزود : مناسبت های انقلاب اسلامی با دیگر مناسبت های دنیا قابل قیاس نیستند و با توجه به اینکه استکمالی نگاه کردن از خصوصیات ممتاز فرهنگ غنی شیعه است در اوج اهمیت قرار دارند .

وی افزود برخی از مناسبت ها مثل عاشورا و اربعین به قدری عظیم هستند که حتی رهبران نهضت های دیگر همچون گاندی،ماندلا و جوامع دیگر نیز به پیامبر اسلام(ص) و ائمه اطهار ارادت دارند و در مقابل این همه عظمت سر تعظیم فرود می آورند.

وی افزود: در راستای ترویج هر چه بهتر فرهنگ ایثار و شهادت باید تبیین و فرهنگ سازی نیز در سرلوحه امور قرار گیرد.

دکتر زیویار اظهار داشت: به این منظور لازم است دستگاه های اجرایی اقدامات لازم بمنظور گرامیداشت روز شهید را انجام دهند و تبیین اساسی نسبت به فرهنگ ایثار و شهادت داشته باشند.

استاندار لرستان با اشاره به اهمیت جهاد تبیین بر ضرورت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تاکید کرد و گفت: ایثار و شهادت باید به نحوی تبیین شود که برای تمام مردم دنیا الگو باشد و به این منظور باید ظرفیت های فرهنگی، مذهبی و دینی را به خوبی تبیین کنیم.

b_300_0_16777215_00_images_photo_2023-02-23_08-31-24.jpg

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید